Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

οριστικό αντίο στο φέϊσμπουκ

... και το γράφω στα ελλήνικος για να μην με βρίσκουν με την πρώτη τα ψαχτήρια τους... 

Στο φέϊςμπουκ ήμουν από τους πρώτους... Στις αρχές του μιλένιουμ, που βρέθηκα άνεργος και ψάχνοντας για δουλειά, το φέϊςμπουκ ήταν για μένα μια ευκαιρία να επανασυνδεθώ με φίλους, συμμαθητές από τη σχολή ή από παλαιότερες δουλειές, ώστε να μπορώ να στείλω σε κάποιους (μέσω email) το βιογραφικό μου...

...στα χρόνια που ακολούθησαν, όπου το Facebook έγινε Emperor της κοινωνικής δικτύωσης, κράτησα το λογαριασμό μου, αλλά δεν ήμουν από τους φανατικότερους... Κυρίως διάβαζα ή μάθαινα για φίλους μου, στα χρόνια που ήμουν στο εξωτερικό. Επιστρέφοντας και βλέποντας τη φενάκη του, το κράτησα μόνο για να δίνονται κάποια reunions μεταξύ ημών που είχαμε στο μεταξύ χαθεί...



Πρόσφατα κάποιος μάλλον είτε δεν του άρεσαν αυτά που γράφω, είτε άλλαξε γνώμη για μένα είτε ήταν απλά κακόβουλος, κατήγγειλε ή ας πούμε "ενημέρωσε" τους διαχειριστές για το λογαριασμό μου. Απλή καταγγελία απαιτείται, καμία άλλη τεκμηρίωση. Έκτοτε το facebook μου έχει μπλοκάρει το λογαριασμό, ζητώντας μου επίμονα τα προσωπικά μου στοιχεία καθώς και επίσημα δημόσια έγγραφα, τα οποία απαιτεί να σκανάρω, και να φαίνονται φωτογραφίες κοκ....

...Δεδομένου ότι το facebook δεν είναι κάποιος επίσημος κρατικός φορέας να έχει τέτοιες αρμοδιότητες, επί πλέον δεν έχει και τις ευθύνες που έχει ένας κρατικός φορέας, αν τα προσωπικά στοιχεία  κάποιου/ας δημοσιευτούν σε παράξενες ιστοσελίδες εκ των υστέρων ή του υποκλέψουν το όνομα και προβούν σε δανειοδοτήσεις κοκ....

...Δεδομένου ότι το facebook δεν είναι επίσημη έμπιστη οντότητα (πχ Δημόσια Κρατική Υπηρεσία, αναγνωρισμένος Διεθνής Οργανισμός κοκ), πιστεύω ότι είναι ανεύθυνο να αποστείλει κανείς εκεί τα στοιχεία του. Εκτός από ανεύθυνο είναι και επικίνδυνο, καθώς δεν εγγυάται κανείς την περαιτέρω χρήση των προσωπικών δεδομένων... 

...και για να μην μακρυγορώ ασκόπως και εμφανίζομαι ως γκρινιάρης, καλύτερα να "πάω πάσο" και να πω οριστικό αντίο στο συγκριμένο μέσο κοινωνικής δικτύωσης... 



...Goodbye old friend... True life is still outdoors...

18 σχόλια:

ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΜΙΧΟΣ είπε...

Δεν θα περίμενα και άλλη στάση από σένα!!!
Όμως μου κάνει εντύπωση! Πόση κακεντρέχεια θα πρέπει να είχε όποιος έκανε την καταγγελία;
Χαιρετώ σε φίλε!

Άιναφετς είπε...

Καλησπέρα ΑΦΣ!
Θα σου πω μπράβο μια και είσαι ακόμα ένας απ΄τους φίλους μου, που είδαν και απόειδαν από το fb και το έκλεισαν!
Από διαίσθηση όταν απέκτησα internet και στη συνέχεια blog, ποτέ δεν θέλησα να έχω αυτό το πράγμα, ούτε και τα ξαδελφάκια του, tweet, instagram και τα συναφή!
Θεωρώ το fb ένα τεράστιο κουτσομπολιό και δες τι έγραψε σε κάποιο σχόλιο ένας 19 ετών(!)εξαιρετικός φίλος blogger, πριν τρία χρόνια:
"Τι προσδοκίες μπορούμε να έχουμε από το facebook το μεγαλείο της αυταρέσκειας. Είναι ένα μέσο επικοινωνίας αντίθετο εκ φύσεως σε κάθε φιλοσοφική συζήτηση ή ευρύτερα σε κάθε ουσιώδη συζήτηση"...
Φυσικά, υπάρχει (πάντα) ο αντίλογος που είναι το πώς το χρησιμοποιείς, το μέτρο ή όταν θέλεις πχ ν' ανακοινώσεις κάποια προσωπική σου επαγγελματική εκδήλωση...
ΑΦΣ από την αεί ΑΦΣ!

afotistosfilellin είπε...

Ποτε δεν ειχα, δεν εχω και δεν θα εχω λογαριασμο στο φατσοβιβλιο.

Η διαδικτυακη ανωνυμια προσφερει μεγαλυτερη ελεθερια.

Ουδολως μ' ενδιαφερει να κανω φιλους μ' αυτον τον γελοιο τροπο, στην ηλιολουστη Αθηνα.....Αν εμενα σε Σκανδιναβικη χωρα ισως...

Για τα επαγγελματικα υπαρχει επωνυμως το linkedin.

ξωτικό είπε...

Ααα κι εγώ ήλπιζα πως το εγκατέλειψες για τους άλλους λόγους κυρίως.
Θα το ευχαριστιόμουν πιο πολύ :-))

Δεν είμαι σίγουρη οτι χρειαζόταν καταγγελία για να ζητάει αυτά που λές ,γιατί το έχω ακούσει απο πολλούς οτι τα ζητάει πλέον αυτά .
Τέλος πάντων ποτέ δεν μου άρεσε όλο αυτό ,σαν να βγαίνεις να εκτίθεσαι στο παζάρι ένα πράμα το αισθάνομαι . Άσε πια αυτή την ομοιομορφία των σελίδων που με απωθεί και ο πάτ κιούτ σχολιασμός . Βέβαια το κάθε μέσο ο καθένας μπορεί να το αξιοποιήσει καλύτερα ή χειρότερα ,αλλά όσο νά'ναι δημιουργεί κάποιες τάσεις ανάλογα με τις προδιαγραφές του . Και πάντα μετράει το τι ψάχνει ο καθένας.
Μεγάλη συζήτηση και τα περι ανωνυμίας .
Ελπίζω να ανεβάζεις πιο συχνά τώρα εδώ τα ωραία σου γραφτά !!

Καλώς ήρθες στον κόσμο των ελεύθερων απο fb ;-)
Να'χεις ένα όμορφο βράδυ φίλτατε Νίκιπλε

Άστρια είπε...

Αγαπητέ μου Νίκηπλε,

Περιμένουμε τώρα περισσότερα από τα έξοχα κείμενά σου!!!
Και να τριγυρίζουμε όλοι στα blogs των φίλων μας, να ανταλλάσσουμε σκέψεις όπως παληά. Μακάρι!:)

Να είσαι καλά
Φιλιά πολλά

nikiplos είπε...

Αγαπητέ φίλε Βαγγέλη, το ίδιο θα συμβεί και στο blogspot, εάν ζητήσουν ταυτοποίηση... όχι γιατί έχω πρόβλημα με τα πραγματικά μου στοιχεία... τα οποία με ένα απλό ψάξιμο, εύκολα μπορεί να τα βρει κανείς... Αλλά κυρίως γιατί έχω πρόβλημα με την αμφισβήτηση του δικαιώματος μερικών ανθρώπων στην ανωνυμία... Επί του προκειμένου δεν γνωρίζω εάν έγινε καταγγελία... εντούτοις ο εκφασισμός του μέσου με απωθεί αφάνταστα... να είμαστε καλά φίλε!

nikiplos είπε...

ΑΦΣ, καλησπέρα... Αναμφισβήτητα, είναι μιαν οπτική γωνία και αυτή που παρουσιάζει ο φίλος blogger. Εντούτοις εγώ το βίωνα (από τους άλλους γιατί εγώ ποτέ δεν ανήρτησα δική μου φωτογραφία) σαν μιαν ύστατη προσπάθεια των ανθρώπων να μείνουν, να πουν κάτι, να εκφραστούν, να δείξουν ότι υπήρξαν κι αυτοί σε αυτόν τον κόσμο... Αυταρέσκεια, ίσως σε αρκετούς, πολλοί όμως μου φάντασαν κυρίως ότι εμπεριείχαν μια θλίψη στην προσπάθειά τους να αποτυπώσουν ευτυχισμένες στιγμές και να μαζέψουν likes... Ας είναι... Σε κάθε μέσο όταν αλλάζουν οι όροι χρήσης του, εγώ δεν το θεωρώ τίμιο... αλλά αυτό είναι άλλου ιερέως ευαγγέλιο... για την ώρα σου στέλνω μια ζεστή καληνύχτα και ΑΦΣ από τον ΑΦΣ, από καρδιάς...

nikiplos είπε...

Αγαπητέ ΑΦ, να προσθέσω πως η κοινωνική δικτύωση είναι δικαίωμα του καθενός. Το ίδιο και η ανωνυμία. Συμφωνώ με την ουσία που εμπεριέχει η φιλία, την προσωπική επαφή, ένα ζεστό real time αληθινό χαμόγελο, αλλά και κάτι πιο άλλο. Τα εκρηκτικά συναισθήματα, το ξέσπασμα, το κατσούφιασμα, το γέλιο... Το πιο σημαντικό, μια χειρονομία, ένα χάδι, μιαν αγκαλιά... Λοιπόν όπως βλέπεις συμφωνώ μαζί σου και όσον με αφορά ποτέ δεν χρησιμοποίησα το μέσον για να κάνω φίλους...

nikiplos είπε...

Αγαπητότατο Ξωτικό... Σε ευχαριστώ για το καλοσώρισμά σου παρόλο που ποτέ δεν υπήρξα εξαρτημένος από το μέσον αυτό... Απλά με εξέπληξε αρνητικά η μηδενική μου κατοχύρωση ως προς το μέσο και τη χρήση του, αλλά αυτό ενδεχομένως να είναι ένα καλό μάθημα και για τα υπόλοιπα "κοινωνικά" δίκτυα... Περί αναρτήσεων έχεις δίκιο... κι ακολουθεί και μία οσονούπω...
Φιλιά νυχτερινά...

nikiplos είπε...

Αγαπητή Άστρια, καλησπέρα... δεν φαντάζεσαι πόσο χαίρομαι για την παρουσία σου και εδώ και στο "σπίτι" σου... Σε ευχαριστώ και για τα δικά σου ενθαρρυντικά λόγια... Ανάρτηση λίαν συντόμως... :)
πολλά φιλιά !

Roadartist είπε...

Εγώ πάλι νόμιζα ότι δε θα είχες καν λογαριασμό στο Facebook και εσύ ήσουν κ από τους πρώτους. :) Εξαρτάται καθετί στο πώς το χρησιμοποιείς. Είναι ένα εργαλείο, αλλά μπορεί να δημιουργήσει και αρνητικά θέματα. Προσωπικά αποφεύγω όσο μπορώ τις προσωπικές αναφορές στο φβ, κυρίως ανεβάζω στη σελίδα του μπλογκ, έτσι νιώθω σαν να προστατεύομαι κάπως, εννοώ από την άποψη της "κλειδαρότρυπας" που ώρες ώρες δημιουργεί. Πιο κουραστική είναι η τάση όλων να σχολιάζουν τα πάντα, απόψεις επί των πάντων, σαν ένας αγώνας δρόμου μοιάζει που με αφήνει αδιάφορη να συμμετέχω, προτιμώ να μοιράζομαι φωτογραφίες και ποστς για όποιον επιθυμεί να διαβάσει.

Κατερίνα Μαλάμη είπε...

Μια καλησπέρα να πω , και καλό βράδυ , καλό ΣΚ ! ! !
Τι να πω για το φατσοβιβλίο . . . και για κάθε μέσο κοινωνικής δικτύωσης
Υπήρξαν σχόλια που με κάναν να στεναχωρεθώ , δε ξέρω . . .
Εσύ Νίκιπλε πάντα ευγενέστατος , σεμνός και πάντα νιώθω να εκπέμπεις θετική ενέργεια .
Να που δυσκολεύομαι να εκφραστώ και λες μετά πως δεν έχεις εσύ το χάρισμα της ωραίας έκφρασης των συναισθημάτων και αυτών που σκέφτεσαι . . .
Καλή συνέχεια και γιατί όχι και σε βιβλίο κάποτε οι ιστορίες και τα γραφόμενά σου . . .

Ανώνυμος είπε...

Προσυπογράφω!

teopap21 είπε...

Bonjour cher ami ….μετά από πολύ καιρό…
Κρίμα, δεν ήξερα καν ότι ήσουν και στο fb για να απολαύσω και απ΄πο εκεί τα γραπτά σου.
Εχεις απόλυτο δίκιο, που αποχωρείς, μετά από τέτοια συμπεριφορά.
Θα επιστρέφω λοιπόν εδώ για να σε διαβάζω και αυτό αποτελεί ένα ισχυρό κίνητρο για να ξαναβρίσκω την παλιά αγαπημένη παρέα.

Γιάννης Ιατρού είπε...

Πολύ μου άρεσαν οι εξηγήσεις που δίνεις :)
Εγώ ποτε δεν είχα σχέσεις με το ΦΒιβλίο...

Κατερίνα Μαλάμη είπε...

Καλημέρα Νίκιπλε.
Ελπίζω να είσαι καλά.
"Ανάρτηση λίαν συντόμως... "?

nikiplos είπε...

Cher Fegia, bonsoir mon cher ami! Ευχαριστώ για το πέρασμά σου και χαίρομαι που ακόμη εκπέμπεις...

Αγαπητέ Γιάννη Ιατρού, καλώς ώρισες κι εδώ. Χαίρομαι για το πέρασμά σου, έστω και σε ένα πεζό ποστ.

Αγαπητή Κατερίνα, καλησπέρα... συγνμώμη και σε σένα και σε όλους για την καθυστερημένη απάντηση... Να είσαι καλά για τα καλά σου λόγια... και κυρίως για τις σκέψεις σου.

Test είπε...

Ανακαίνιση κατοικιών Θεσσαλονίκη