Ετούτες τις μέρες δεν με πολυενδιαφέρουν τα δρώμενα... έτσι κι αλλιώς τα γεγονότα «τρέχουν» πάντοτε ανεξαρτήτως αν ο Τύπος κατευθυνόμενος ή μη τα παρουσιάζει αργά, γλυκανάλατα ή και σαχλά. Τα γεγονότα τρέχουν και εμείς ως απλοί μονήρεις παρατηρητές δεν μπορούμε και πολλά πράγματα να αφομοιώσουμε. Είναι όμως μερικά γεγονότα μερικά γεγονότα που αν γίνουν γνωστά σε αναστατώνουν και σε βγάζουν από τα ρούχα σου. Κυρίως όχι γιατί «κρύβουν» σήψη ή σαπίλα και επιτρέψτε μου τα εισαγωγικά, καθώς η λέξη κρύβουν είναι για μας που ακκιζόμαστε. Κυρίως γιατί αυτή η σαπίλα που ζούμε καθημερινά και τη λουζόμαστε και καμωνόμαστε πως τάχα δεν την βλέπουμε είναι κομμάτι του κόσμου μας. Τα συνθήματα και οι «θεωρητικούρες» μόνο μας έμειναν ενώ στην πράξη παραμένουμε σάπιοι ως το κόκκαλο.
Τον εργασιακό μεσαίωνα της Κωνσταντινιάς, που σπούδασε ιστορικός στη χώρα της ιδρώνοντας 5 χρόνια σε αμφιθέατρα και βιβλιοθήκες, μεταφράζοντας και διαβάζοντας με ονειρα και οράματα κάποτε, τον γνωρίζουμε όλοι μας. Δεν είναι μάλιστα πατέντα της Ελλάδας. Στις εταιρείες που εργαζόμαστε, στα γραφεία, στα μαγαζιά, στις πολυκατοικίες, παντού τον βλέπουμε και τον συναντούμε καθημερινά, σαν καθαρίστρια ή συνεργείο. Αλλοδαποί οι οποίοι εργάζονται σχεδόν ανασφάλιστοι, στα όρια των εσκεμμένων νομικών ασαφειών, κάτω από συνθήκες συχνά απαράδεκτες. Κοντολογίς, κάνουν αυτές τις δουλειές που πάντοτε έκαναν οι δούλοι και οι υπηρέτες από την αρχαιότητα. Οι δούλοι που ιστορικά πήραν διάφορα ονόματα και αποτέλεσαν συχνά ιδιαίτερες εθνοτικές ομάδες με κορυφαία στιγμή τους προγόνους των σημερινών Αφρο-Αμερικανών που περιγράφονταν στα Ισπανικά λογιστικά βιβλία της εποχής ως «ανθρώπινοι μούλοι».
Στη σημερινοί τους μορφή, Αφρικανοί, Φιλιπινέζοι, και (πρώην) ανατολικο-Ευρωπαίοι συνεχίζουν την παράδοση αυτή στις μέρες μας. Όλοι μας μάλλον καθώς θα βατταρίζουμε τσιτάτα, θα λησμονούμε την Αλβανίδα καθαρίστρια που έρχεται στα σπίτια μας ή στην πολυκατοικία, ή τους μαύρους που γυαλίζουν τους καμπινέδες μας στην εταιρεία που εργαζόμαστε. Την παλαιότερη εποχή τις εργασίες αυτές έκαναν οι μικρασιάτες στα προπολεμικά χρόνια, και οι επαρχιώτες από χωριά στα μεταπολεμικά. Στεγνώσαμε εκεί στα τέλη 70 αρχές 80 που τη δουλεια έκαναν κυρίως Ασιάτες της Άπω Ανατολικής Ασίας Φιλιπινέζοι και Ταϋλανδοί, αλλά ευτυχώς η πτώση του λεγόμενου ανατολικού μπλοκ, άρχισε από νωρίς να τροφοδοτεί την κοντινή σε αυτούς δύση με τους πρώτους Πολωνούς για να ακολουθήσουν και άλλες εθνότητες ύστερα.
Ασμένως ανταλλάσουν τα επίσημα κόμματα της Αριστεράς κατηγορίες για ρεφορμισμό ή οπορτουνισμό, τη στιγμή που οι σύγχρονοι δούλοι νομιμοποιούνται και επισημοποιούνται ολοένα και περισσότερο, με κορωνίδα την απασχόλησή τους σε Δημόσιες Υπηρεσίες ή Δημόσιους Οργανισμούς, μέσω της «υπενοικίασης» που αποτελεί πλέον κοινή πρακτική. Από κοντά και τα αρπακτικά, που προσπορίζουν από αυτό το δουλεμπόριο. Εταιρείες – βιτρίνα που επιτελούν κοινωνικό έργο με το να απασχολούν εργατικά χέρια και να ντύνουν με άθλιες φόρμες εργασίας τους απασχολούμενούς τους. Η Αριστερά που εν εγρηγόρσει εξεγείρεται για μια μεταβολλή σε μια ποσοστιαία μονάδα κάποιου επιδόματος μιας ευνοημένης εργασιακής ομάδας, παριστάνει την ωραία κοιμωμένη στην καθημερινή της συναναστροφή με το σύγχρονο δουλεμπόριο, γενικολογώντας και με πολλές θεωρητικούρες οποτεδήποτε πιέζεται να πάρει κάποια θέση. Περιμένετε λίγο παρακαλώ γιατί αυτή τη στιγμή συσκέπτεται.
Δεν γνωρίζω ποιός (κανονικά τρόφιμος ψυχιατρείου βαρέων νόσων) οργάνωσε και ποιά χέρια (κανονικά τροφίμων καταναγκαστικών έργων) έφεραν εις πέρας τη συγκεκριμένη πράξη. Δεν ελπίζω και πολλά για Δικαιοσύνη σε μια χώρα όπου αυτή είναι ζητούμενη ακόμη και σήμερα. Ένα είναι το βέβαιο: Η Κωνσταντινιά θα χάσει τα γαλανά της μάτια και το νέο της πρόσωπο, αποκρουστικό από τα καυστικά οξέα όσο και ο κόσμος μας, θα της στερήσει τον έρωτα την αγάπη και τη συντροφικότητα, μια νέα αρχή ας πούμε.
Μια πρόταση μόνο. Αυτοί οι πλούσιοι, ή οι οργανώσεις που θα συμπαρασταθούν οικονομικά, να ξοδέψουν λίγο χρήμα αναρτώντας σε όλην την Αθήνα και Ελλάδα μια γκρο πλαν φωτογραφία της με το νέο της πρόσωπο. Από ψυχιατρικής απόψεως ίσως αποτρέψει πιθανούς μιμητές. Έτσι όμοια όπως οι λάγνες διαφημιστικές πινακίδες. Έστω μικρές, όπως οι αφίσσες των συνδικάτων που μας καλούν να αγωνιστούμε. Έτσι να την βλέπουμε παντού και να μην μπορούμε να την αποφύγουμε. Να στοιχειώνει τον ύπνο μας. Ίσως έτσι μας σοκάρουν λιγάκι και το ξανασφεφτούμε... και καταλάβουμε ότι αυτό το «αστείο» παραείναι χοντρό σαν το αυγό του φιδιού.
Ας δείξω μια φωτογραφία από μια άλλη περίπτωση σαν παράδειγμα... ΥΓ> Για τη φωτογραφία ευχαριστώ τον Λύσσιπο .
21 σχόλια:
Νικιπλε καλησπερα, καλη χρονια και οτι καλυτερο!
Αυτα που διαβασα με βρισκουν συμφωνο και εχεις πολυ δικιο στο οτι πρεπει να ταρακουνηθουν λιγο αυτοι που κοιμουνται. Σε αυτο βοηθουν πολυ και τα blogs και γενικοτερα το internet. Και δεν το λεω για να το πω... το βλεπω στον εαυτο μου ποσο με εχει βοηθησει το διαδικτυο και ποσο κοιμομουν πριν ανακαλυψω τα blogs.
Να εισαι καλα και να τα λεμε!
Καλησπερα Νικιπλε και Καλη Χρονια κι απο δω. Δεν ξερω αν ειναι καλη ιδεα η αναρτηση της φωτογραφιας παντου, φοβαμαι οτι η δημοσιοτητα και τα καναλια θα σκοτωσουν οτι απεμεινε ζωντανο σ' αυτη τη γυναικα με δεδομενο τον τροπο που εχουν χειριστει τετοια θεματα μεχρι τωρα. Δεν ξερω.
Nikiple καλημέρα και καλή χρονιά.
Τραγική ιστορία, τραγελαφική η αντιμετώπισή της από την Ελληνική πολιτεία, απαράδεκη η στάση της κοινωνίας μας.
Ναι μας αξίζει η πρότασή σου.
Δεν ξέρω όμως αν θα το επιθυμούσε και η Κωνσταντινιά.
Έξω χιονίζει και είναι αδύνατον τόσο άσπρο να ξεγράψει το μαύρο της φωτογραφίας που βλέπω.
Υ.Σ. περιμένω διεύθυνση να στείλω τα βιβλία!
Καλημέρα φίλε.
Υ.Σ.2 Υπάρχει λογοκρισία στα σχόλια.
Πιθανότατα από τον πανόπτη.
Φίλε Νίκιπλε πολύ σωστά τα γράφεις, περιγράφεις όμως το ένα σκέλος αυτού του δράματος με αποκορύφωμα το δράμα της Κωνσταντινιάς.
Τι μπορούμε όμως να πούμε για την αποχαύνωση της κοινωνίας μας με κύρια θύματα την νεολαία μας; Πόσοι και πόσοι νέοι με την δικαιολογία ότι δεν βρίσκουν δουλειά στα μέτρα τους προτιμούν να την βγάζουν στα καφέ-μπαρ, για να μη πω και στα ναρκωτικά, σπαταλώντας τον πολύτιμο χρόνο τους.
Ναι υπάρχει άθλια εκμετάλλευση στους ξένους που ήλθαν στην πατρίδα μας για ένα καλύτερο αύριο, όπως υπήρχε εκμετάλλευση και στους δικούς μας όταν ξενιτεύτηκαν (συμπεριλαμβανομένης και της εσωτερικής μετανάστευσης). Γιατί όμως πολλοί από αυτούς κατάφεραν να νοικοκυρευτούν σε μια ξένη χώρα και τα δικά μας τα παιδιά αρκούνται στο πενιχρό χαρτζιλίκι του πατέρα ή της μάνας;
Γιατί ο Μάριος, ο Αλβανός (σπούδασε μαθηματικός στην πατρίδα του)που εργαζόταν στον εργολάβο που κατασκεύαζε το σπίτι της κόρης μου, σήμερα είναι ο ίδιος εργολάβος (αφού του έμαθα τρεις τέχνες) και είναι περιζήτητος;
Γιατί δεν μπορούν τα παιδιά μας να βρουν στην αρχή έστω και ταπεινές δουλειές και περιμένουν να διοριστούν στο δημόσιο;
Έχω σπουδάσει στη Σκωτία και έχω γυρίσει αρκετές χώρες λόγο επαγγέλματος, όπως και εσύ ταξιδεύεις σε πολλές χώρες της Ευρώπης, πες μου καλέ μου φίλε, θεωρείται εκεί έξω οποιαδήποτε εργασία ταπεινωτική; Έχω γνωρίσει (όπως και στην πατρίδα μου άλλωστε) πολλούς ανθρώπους άριστους οικογενειάρχες, υπερήφανους ανθρώπους που κάνουν (κατά τα Ελληνικά πρότυπα) ταπεινή δουλειά. Και όμως χαίρεσαι να τους κάνεις παρέα, χαίρεσαι να τους αποκαλείς φίλους.
Ένα είναι σίγουρο δυστυχώς, ότι έχουμε χάσει τον προσανατολισμό μας, είμαστε σαν τις πεταλουδίτσες που πετάμε όπου βλέπουμε έντονα φως, και το αποτέλεσμα είναι γνωστό.
Ας τελειώσω όμως με μία ευχή, ο καινούργιος χρόνος να μας δώσει φώτιση να προστατεύσει τα παιδιά μας, τα παιδιά όλου του κόσμου. Να είσαι καλά gskastro
ΥΓ. Πολυλογάς όπως πάντοτε
Έχεις απόλυτο δίκιο,
ξέρεις όμως θα διαφοροποιήσω λίγο τους ανθρώπους,
σε εκείνους που πραγματικά παιδεύονται ψάχνοντας αυτό που τους αξίζει και αγωνίζονται μέχρι να βρουν μια άκρη.
Και εκείνους που λόγω αδύναμου χαρακτήρα εγκαταλείπουν την προσπάθεια και οδηγούνται είτε σε χαμηλότερου επιπέδου επαγγέλματα είτε σε άλλα μονοπάτια.
Ναι σίγουρα κάποιος θα κάνει διάφορες δουλειές μέχρι να καταλήξει εκεί που πραγματικά θέλει, θα ξεκινήσει από χαμηλά μα θα κυνηγήσει το όνειρο του και αν δεν βρει αυτό που θέλει θα βρει κάτι που θα του αξίζει.
Καταδικάζω την κατάσταση στην Ελλάδα και όχι μόνο εδώ που δεν δίνει ευκαιρίες και επιπλέον στερεί το δικαίωμα σε εκείνους που έχω όνειρο να προχωρήσουν και να εξελιχθούν !
Σε όλους Έλληνες και αλλοδαπούς.
Σε φιλώ γλυκά!
Χρόνια πολλά
Μόνο για "συνθήματα" και «θεωρητικούρες» ξέρουμε να προτάσσουμε τα στήθη μας, γιατί κατά τα άλλα είμαστε θρασύδειλοι και κρυβομαστε πίσω από το δάχτυλο μας.
Δε συμφωνώ με την αναρτηθεί σε γκρο πλαν η φωτογραφία της. Τον ύπνο τους θα χάσουν μόνο οι συνετοί, λογικοί και νομιμόφρονες πολίτες.
Συν τοις άλλοις, θα την πικραίνουμε καθημερινά την άτυχη κοπέλα. υπενθυμίζοντάς της τη φρίκη που ζει. Θα είναι σαν να την περιλούζουμε καθημερινά με βιτριόλι
Οι άλλοι δε, και μιλώ για τους "εγκληματίες" θα χαίρονται
και θα καμαρώνουν από τη μια για το κατόρθωμά τους και από την αλλη θα λυπούνται που ....δεν έχασε και το άλλο της μάτι.
Δυστυχώς ζούμε σε καιρούς άσχημους, ύπουλους και διεφθαρμένους, όπου βασιλεύει ο "νόμος" της νύχτας και της μαφίας, εισαγόμενης ή ημεδαπής.....
Φιλί και Γλαρένιες αγκαλιές
Nikiple μου είμαι αρκετά απογοητευμένη, δεν αλλάζει η κοινωνική αδικία. Ούτε νομίζω ότι θα αλλάξει ποτέ.
Και δυστυχώς δεν την υφίστανται μόνο οι αλλοδαποί. Έχει εξαπλωθεί πολύ γενικώς ;(
Πολλά σε πικραίνουν όταν έχεις ανοικτά τα μάτια.. Δε ξέρω ούτε τι σχόλιο να σου αφήσω, δε ξέρω για τι να πρωτογράψω ότι λυπάμαι. Δεδομένου ότι την κρίση δεν την έχουμε βιώσει στην Ελλάδα ακόμη στο μέγεθος της, είναι σίγουρο πως τα χειρότερα δεν τα έχουμε δει. Θεωρώ δεδομένη την μελλοντική αύξηση της εγκληματικότητας, όπως και αρκετά άλλα. Και δε ξέρω τι διέξοδοι υπάρχουν .. ή λύσεις..
"Τα συνθήματα και οι «θεωρητικούρες» μόνο μας έμειναν ενώ στην πράξη παραμένουμε σάπιοι ως το κόκκαλο"
...αναρωτιεμαι κι αυτο με πονάει πολυ...
εμεις τι ακριβως κάνουμε εδω?
Βάζουμε μια απειροελάχιστη κουκίδα στο χάρτη του αισχους μπας και τον μαυρίσουμε και τον σβήσουμε καποια στιγμη απο τον πλανήτη?
Φίλε Εξύμνε καλησπέρα… Αντεύχομαι μια καλή και δημιουργική χρονιά και για σένα. Συμφωνώ ότι τα μπλογκς έχουν εισάγει μια νέα μορφή επικοινωνίας, η οποία δεν θα ήταν με κανέναν τρόπο δυνατή διαφορετικά. Όλοι εμείς ακόμη κι από μακρινά μέρη, ανταλλάσσουμε απόψεις συχνά εκθέτοντας ότι βαθύτερο πιστεύουμε, πράγμα αμφίβολο να το κάναμε από κοντά. Όχι μόνο εσύ, λοιπόν μα και εγώ και ο καθένας μας έχουμε λίγο έως πολύ φωτιστεί μέσα από τη διαδικασία των μπλογκς και φυσικά μιλώ για αυτούς που αναζητούν και ψάχνουν αλήθειες. Να είσαι καλά φίλε και εννοείται ότι θα συνεχίσουμε να τα λέμε!
Αδαμαντία, καλησπέρα. Προφανώς έχεις δίκιο σχετικά με την ανάρτηση της φωτογραφίας αν αυτή δεν γίνει με τη συναίνεση της ίδιας της κοπέλας. Η μέχρι τώρα πρακτική παγκόσμια έχει δείξει ότι αποδίδει… Θα μας χαλάσει την αισθητική μας λίγο αλλά καλό είναι να βλέπουμε το αληθινό μας πρόσωπο ως κοινωνία στον καθρέφτη όπως είναι, χωρίς φτιασίδια. Φιλιά
Φίλε Επίκουρε, γειά σου. Όπως απάντησα και στην Αδαμαντία, αυτό που προτείνω ίσως τελώντας λιγάκι εν οργή, το προτείνω προφανώς κατόπιν συνεννόησης με την ίδια και με τη σύμφωνη γνώμη της φυσικά και όχι έτσι λαθραία…
Το σοβαρότερο που μου είπες είναι σχετικά με τη λογοκρισία. Δεν έχω ιδέα. Από την αρχή του μπλογκ μου δεν έχει ποτέ χρειαστεί να κάνω ούτε moderation ούτε να λογοκρίνω κάτι, είναι άλλωστε ενάντια στις αρχές μου. Μου κάνει εντύπωση αυτό που λες, και θα ήθελα περισσότερες πληροφορίες. Φυσικά και από οποιονδήποτε άλλον γνωρίζει σχετικά με το θέμα.
ΥΣ Για τη διεύθυνση θα σου στείλω σχετικά από το email.
Φιλιά και χαιρετισμούς. Ντύθηκε και εδώ η φύση στα λευκά και όπως και να ναι ομορφαίνει λιγάκι το τοπίο και σβήνει τη μουτζούρα.
Κάστρο μας, αν είναι να λες τέτοια σοφά λόγια, παρακαλώ να μακρηγορείς ακαταπαύστως! Και δεν το λέω από ευγένεια. Συμφωνώ σε πολλά από όσα λες. Πράγματι θα έπρεπε να αρχίσουμε άρδην να αλλάζουμε απόψεις στην Ελλάδα σχετικά με κάποιες δουλειές. Ίσως οι οικονομικές απολαβές κάποιων ταπεινών επαγγελμάτων να συμβάλλουν δυναμικά σε αυτό.
Το ποστ μου, βέβαια δεν ήθελε να θίξει το χάσμα (ταξικό ας πούμε) ή την ταπεινότητα των δουλειών αυτών. Εκείνο που με ενοχλεί είναι το χάσμα της νομιμότητας, ιδίως όταν υιοθετείται από επίσημους κρατικούς φορείς, αρχής γενόμενης από τα περιβόητα Ολυμπιακά Έργα. Η σωρεία λαθρομεταναστών και παράνομων εργατών που συναθροίστηκαν στην Ελλάδα ιδίως τα τελευταία χρόνια είχε σαν αποτέλεσμα μιαν απροκάλυπτη επίθεση στο χαμηλής κατάρτισης εργατικό δυναμικό της χώρας, εκείνο που έκανε αυτά τα πράγματα official. Σε αντίθεση με ότι γενικά πιστεύεται, οι περικοπές στα ασφάλιστρα, τα μαύρα μεροκάματα και όλη αυτή η συνενοχή των μεσαίων στρωμάτων κατέστρεψε το εν λόγω εργατικό δυναμικό, επιβάλλοντας την παρανομία σαν πρακτική, ακόμη και μέσα από επίσημους φορείς. Φυσικά η Αριστερά, συνένοχη, ακόμη και οι αυτόκλητοι, υπερασπιστές της Εργατικής Τάξης. Τα χαμηλά στρώματα περισσότερα σε αριθμό με πίεση να ανέβουν προσπόρισαν όλη αυτή την παράνομη εργασία. Απλοί εργάτες έγιναν εργολάβοι «χτυπώντας» δουλειές, κυράτσες (και συγχωρέστε με αν ακούγεται απαξιωτικό) απέκτησαν «υπηρέτριες», κοκ, και φυσικά όλο αυτό το σκηνικό που δούλεψε για παραπάνω από 10 με 15 χρόνια στην Ελλάδα, βασίστηκε πάνω στο μαύρο χρήμα και την παράνομη Εργασία. Εργασία χωρίς ασφάλιση, συνθήκες υγιεινής και κυρίως σωστή και τίμια ανταγωνιστικότητα της νόρμας παραγωγής της. Με εμάς συνενόχους η κοινωνία επέβαλλε τον μεσαίωνα στα χαμηλότερα στρώματα και βύθισε περισσότερο την παραδοσιακή οικονομία προς όφελος της παραοικονομίας. Η συμβατική οικονομία τείνει να καταρρεύσει και οι αρμόδιοι, αντί να επιβάλλουν κάποιους κανόνες στο παιχνίδι, επιδεικνύουν μια απίστευτη ηλιθιότητα ταλαιπωρώντας χιλιάδες πολίτες νομιμόφρονες θέλοντας ας πούμε να «πατάξουν» την παραοικονομία. Εντάξει να είναι κάποιος οικοδόμος ή να έχει συνεργείο καθαρισμού, στα πλαίσια της νομιμότητας όμως και κυρίως της υγιεινής και της ασφάλειας στους χώρους εργασίας, κάτι που στην Ελλάδα είναι ακόμη άγνωστη έννοια.
Ευτυχώς τα υγιή στρώματα των εκπροσώπων αυτών των παριών της εργασίας έχουν τα τελευταία χρόνια αρχίσει να οργανώνονται. Βλέπεις μακρηγόρησα και εγώ.
Ζητώ συγνώμη για αυτό. Σε χαιρετώ φίλε και να έχουμε μια καλή χρονιά.
Αναστασία μου, σωστά τα γράφεις. Πραγματικά εδώ δεν δίνονται ευκαιρίες σε αυτούς που θέλουν να ανέλθουν. Καμιά φορά, το παιχνίδι παίζεται με σημαδεμένη τράπουλα και στην πραγματικότητα ευκαιρίες δεν υπάρχουν για κανέναν, παρά μόνο για τους «μιλημένους». Όποιος εγκαταλείπει την προσπάθεια καλό είναι να υπάρχουν οι συνθήκες να επιβιώσει με αξιοπρέπεια. Να υπάρχουν κανόνες ας πούμε και όχι συμπίεση προς την αθλιότητα. Η Εργασία δεν είναι αγαθό προς εμπορεία αλλά κυρίως αξία. Όλα τα ευρωπαϊκά συντάγματα υπερασπίζουν το δικαίωμα σε αυτήν πλην του Ελληνικού, αλλά αυτό είναι μια άλλη ιστορία. Για τους αλλοδαπούς να προσθέσω ότι εννοείται ότι η ανεξέλεγκτη μετανάστευση συμβάλλει στο μπάχαλο και καλό είναι κάποτε να σταματήσει. Προφανώς υπερασπίζομαι την άνευ όρων ένταξη όσων είναι ήδη εδώ και εργάζονται και αυτοί και τα παιδιά τους, υπό την προϋπόθεση ότι θα είναι νόμιμοι και εντάξει στις υποχρεώσεις τους. Και αυτοί και οι ιθαγενείς Έλληνες συνάδελφοί τους… εμείς δλδ.
Φιλιά
Γλαρένια μας, καλησπέρα. Δεν ξέρω ακριβώς και υπάρχουν και άλλοι πιο ειδικοί να αποφανθούν σε αυτό. Η μόνη μου εμπειρία, είναι από χώρες που αυτό κάποτε ήταν πρακτική, (Ινδία, Πακιστάν κλπ) κυρίως εις βάρος γυναικών. Με τη σύμφωνη γνώμη των θυμάτων, φυσικά (εννοείται) φωτογράφησης από ειδικούς και τέλος την σοβαρή ενημέρωση και ανάρτηση, οι κοινωνίες αηδίασαν και τα κρούσματα εκεί μειώθηκαν εκθετικά. Σίγουρα θα μας χαλάσει το γκλάμορους, όμως καλό είναι να βλέπουμε και κάποιες αλήθειες. Της Κωνσταντινιάς τη φρίκη, από τούδε και στο εξής, δυστυχώς θα της την υπενθυμίζει ο καθρέφτης κάθε μέρα, και η προσποιητή άνεση των βλεμμάτων που θα αποστρέφονται την εικόνα της.
«Δυστυχώς ζούμε σε καιρούς άσχημους, ύπουλους και διεφθαρμένους, όπου βασιλεύει ο "νόμος" της νύχτας και της μαφίας, εισαγόμενης ή ημεδαπής.....» Έτσι είναι καλή μου, και συμπάθαμε αν είμαι λίγο σκληρός, αλλά εξοργίστηκα κάπως για αυτό το θέμα.
Φιλιά πολλά , μια αγκαλιά και
μια ζεστή αγκαλιά προς την Κωνσταντινιά…
Φίλη Roadartist καλησπέρα. Και εγώ έτσι κάπως νιώθω. Όσο για την κοινωνική αδικία αυτή αποτελεί ένα πρόβλημα προς επίλυση, όμως απέχει αυτό παρασάγγας από το να απασχολούν δημόσιοι φορείς (η επίσημη πολιτεία δλδ) εργαζομένους χωρίς ασφάλιση και στοιχειώδη εργασιακά δικαιώματα, πχ ωράριο, δικαίωμα σε αργίες κλπ. Ο εργασιακός μεσαίωνας όταν υιοθετείται από την επίσημη πολιτεία και έτσι νομιμοποιείται, φέρνει μεσαίωνα στην ίδια την κοινωνία. Ας ελπίσουμε μόνο ότι και όσα έρθουν να μας βρουν κάπως διαβασμένους, φωτισμένους και όχι απροετοίμαστους. Έστω όχι αδιάφορους.
Faraona, καλησπέρα! Δεν ξέρω τι ακριβώς κάνουμε… μάλλον δεν έχουμε συνειδητοποιήσει ούτε που βαδίζουμε. Ξεστρατίσαμε και τρέχουμε προς τα πίσω… πολλά χάσαμε και τώρα τα αναπολούμε. Έστω τις μέρες που κάποτε ξαπλώναμε ξέγνοιαστοι σε απόμακρα κι έρημα ακρογιάλια κάτω από τα άστρα παρέα με μια καλή συντροφιά αδιαφορώντας για την επομένη που θα έπρεπε να πάμε στη δουλειά. Αυτή η πληρότητα και η γαλήνη που αντικατόπτριζαν τα βλέμματά μας και σε εμάς τους νεότερους η ελπίδα. Πριν φύγω από την Ελλάδα μόνο κακομούτσουνες μούτες κάθε μέρα. Και αγριάδα στο βλέμμα, λες και ο δίπλα μας έχει σκοτώσει τη μάνα. Στις γωνιές της ψυχής μας που κάποτε φώλιαζαν νωχελικές γάτες, τώρα δυστυχώς φωλιάζουν φίδια…
Δεν ξέρω τι άλλο να προσθέσω, τα είπατε όλα nikiple, κι εσύ και άλλοι σε σχόλιά τους.
Ας κάνουμε κάτι, τουλάχιστον ο καθένας μας.
Τι να πω άλλο, πραγματικά δεν ξέρω...
Νίκιπλος. Έπεσε κάποτε στα χέρια μου μιά παλιά σύμβαση μεταξύ ελληνικής εταιρίας και αλλοδαπής που ζητούσε εξιδεικευμένους εργάτες, στο αντικείμενο εργασίας της Ελληνικής εταιρείας. Η σύμβαση περιέχει με κάθε λεπτομέρεια τις παροχές που θα έδεινε η αλλοδαπή εταιρία στους έλληνες εργάτες που θα δούλευαν σε αυτή. Η σύμβαση είχε υπογραφεί στις αρχές της δεκαετίας του 1960 και οι όροι ήταν τόσο εξευτελιστικοί για την ανθρώπινη ΄ύπαρξη που ακόμα τους σκέπτομαι και ανατριχιάζω. Καθαρό δουλεμπόριο..Αυτά για τον εργασιακό μεσαίωνα που δυστυχώς επικρατεί και σήμερα σε βάρος των αλλοδαπών. Αλλά είναι γεγονός ότι κάτι δεν πάει καλά με τη σχέση των νέων με την εργασία. Ρώτησα πέρυση ένα παιδί που τελείωνε το Λύκειο τι σκεπτόταν να κάνει. Η απάντηση με άφησε άφωνη. Την θυμάμαι ακριβώς: "Na βρώ μια δουλειά για να κάτσω απάνω στο Δημόσιο!!!!" Φιλοδοξία Νέου Ανθρώπου! Για το λόγο αυτό εν μέρει συμφωνώ με τον Κάστρο. Αυτός όμως είναι ένας λόγος για να σεβόμαστε περισσότερο αυτούς τους ανθρώπους που με πανεπιστημιακές περγαμινές εργάζονται σε οποιαδήποτε εργασία χωρίς να υπολογίζουν το αντικείμενό της. Μαθαίνω Ελληνικά (εθελοντικά) σε κάποιον αλλοδαπό που έχει σπουδάσει οικονομικά και έχει μεταπτυχιακό στην μάκροοικονομία. Δουλεύει μπετατζής το πρωί ενώ πλύνει πιάτα το βράδυ. Χαίρετε κανείς να κουβεντιάζει μαζί του. Ξέρει Ελληνική μυθολογία όσο λίγοι Έλληνες. Προσωπικά προτιμώ την κουβέντα μαζί του αντί με άλλους Ελληναράδες που δεν ξέρουν καν τι σημαίνει Ελλάδα εκτός από τζατζίκι και σουβλάκι. Όταν μιά φορά που κλείστικα έξω από το σπίτι μου και του ζήτησα βοήθεια πήγα να τον πληρώσω, προσεβλήθη...Μακαρι σαν τον Ντάβιντ να ήταν πολοί από εκείνους που τον περιφρονούν..
Αλλά Νίκιπλος όλα εξηγούνται. Σήμερα χρήσθηκε υπουργός παιδείας ο Σπηλιοτόπουλος... Κάποτε ήταν ο Παπανούτσος..
Αγαπητή φίλη Καλημέρα, είναι προφανές ότι όλοι μας πρέπει να κάνουμε κάτι. Εκείνο όμως (πέρα από την ατομική ευθύνη του καθενός) που μετράει περισσότερο είναι για μένα οι επίσημοι νόμοι και θεσμοί, που δηλώνουν το βαθμό της ελευθερίας και δημοκρατίας που έχει μια χώρα και κατά πόσο αυτοί οι θεσμοί και νόμοι φυσικά... τηρούν τα εσκαμμένα.
φιλιά πολλά. και θα επανέλθω...
Αγαπημένο fracctal, εξαρχής και εγώ είπα ότι με τον GsΚάστρο είμαι σύμφωνος. Μιλάς για δύσκολα χρόνια... το 1960. Άραγε θα θίξει ποτέ κανείς αυτή την υπόθεση? Τη μετανάστευση και το ρόλο του επίσημου τότε Ελληνικού κράτους (ΔΕΜΕ)?
Από αυτό (για να τα δω με μια άλλη ματιά) που ήταν αναμφισβήτητα κακό, βγήκε όμως και κάτι καλό. Υπάρχουν σήμερα Έλληνες (και κατά συνέπεια Ελλάδα) σε αυτές τις μακρινές χώρες και αυτό για μένα είναι ουσιαστικό.
Τώρα στα των νέων, σίγουρα το να αξιώνει κάποιος νέος εργασία στο Δημόσιο (μέσα ή ... πάνω του) χωρίς να έχει κάνει τίποτε στη ζωή του είναι φυσικά ύβρις. Όμως ποιός ακριβώς θέτει την ύβρη? Το άμυαλο και άμαθο νέο παιδί, ή οι αγγυλώσεις της κοινωνίας και ο παγιωμένος γραφειοκρατικός ενεργοβόρος και αντιπαραγωγίκός Δημόσιος Τομέας? Και εγώ ομολογώ ότι όταν ήμουν 18 έλεγα ανοησίες (άλλου τύπου). Ποιός όμως φταίει, όταν ο μπάρμπας του παιδιού που τα λέει αυτά, με ένα τηλεφωνάκι, υπερκερνάει κάθε νομιμότητα? Ποιός φταίει, το παιδί ή οι ανάγωγοι Δημόσιοι Υπάλληλοι των υπηρεσιών με την άσκοπη γραφειοκρατία και το ανεξέλεγκτο και ατιμώρητο που έχουν?
Φυσικά ο Νταβίντ είναι περισσότερο έλληνας από πολλούς εδώ πέρα. Σωστός Έλληνας Πολίτης δεν γίνεται κανείς με γέννηση η κληρονομικό δίκαιο, αλλά με την παιδεία, αφομοίωση στα βασικά πολιτισμικά γνωρίσματα και κυρίως αγάπη ια ότι συνεπάγεται ο Ελληνικός Πολιτισμός (ο σημερινός εννοώ φυσικά).
Πως να σεβαστούν οι νέοι την παιδεία, όταν η ίδια η πολιτεία την απαξιώνει επίσημα? Αναχρονιστική εκπαίδευση 19ου αιώνα με οπισθοδρομικές αντιλήψεις από την επίσημη πολιτεία και τελικά να επαφίεται στο φιλότιμο ή τις γνώσεις του εκπαιδευτικού (που συχνά εκλείπουν)
Πως να διδάξεις σε ένα σημερινό παιδί, αξίες για δικαιοσύνη, ισονομία, ηθική, όταν σύμπασα η Ελληνική Πολιτεία, κοινωνία, κράτος τους παραβιάζει και τους έχει γραμμένους στα παλαιότερα των υποδημάτων του?
Γιατί να κοπιάσει σήμερα και να ιδρώσει στα μπετά, όταν με μια απλή κομπίνα και με τις πλάτες ενός μεγάλου κόμματος μπορεί ατιμώρητα να κάθεται παρασιτώντας στους υπόλοιπους?
Συγνώμη που μακρηγόρησα καλό μου... Δεν ανήκω στους καιροσκόπους που ευκαιριακά και ανέξοδα χαϊδεύουν τους νέους... Δεν μου αρέσει όμως να διδάσκω χωρίς να μπορώ να αποδείξω την αλήθεια της "ύλης". Και σήμερα στην Ελλάδα, η γνώση, επιστήμη και κυρίως παιδία είναι περισσότερο από ποτέ απαξιωμένα. Οι δε θεσμοφύλακες, οι πρώτοι καταπατήσαντες... Σαφώς υπάρχουν και οι εξαιρέσεις... δεν αρκουν όμως...
Το δίκαιο στην Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ζητούμενο... δυστυχώς...
ακόμη και σήμερα που έχουμε πάνω από 170 χρόνια ζωής σαν κράτος.
Όσο για την παιδεία, "...χαμάι πέσαι δεδάλου αυλά,μηκέτι φοίβος έχειν καλύβα, μηδέ μάντιδα δάφνη, ουδέν παγάν ρέουσα, απέσβετο και λάλον ύδωρ..."
Nίκιπλος. Είμαι απόλυτα σύμφωνη με όσα παρά πάνω είπες. Θα ήθελα όμως να επισημάνω πως κάπου πρέπει να ανζητήσουμε και την ατομική ευθύνη. Γιατί υπάρχει ατομική ευθύνη. Έχω υπ΄όψιν μου νέο παιδί που του ζητήθηκε να πάει σε υπηρεσία της ευρωπαϊκής ένωσης που ζητούσε ανθρώπους με την ειδικότητά του και αρνήθηκε για να μην "καταντήσει" έτσι μου είπε δημόσιος υπάλληλος. Το ίδιο παιδί όταν απολύθηκε από το στρατό και έψαχνε για δουλειά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον σε μεγάλη εταιρεία με αντικείμενο την υψηλή τεχνολογία αρνήθηκε να τον βοηθήσω παρά το γεγονός ότι γνώριζα τον προσωπάρχη της εταιρείας. Υπέστη μιά "δοκιμασία" πέντε συνεντεύξεων από διαφορετικούς κάθε φορά ανθρώπους προκειμένου να προσληφθεί. Θυμάμαι την αγωνία του. Ούτε μιά στιγμή όμως δεν υποχώρησε και να ζητήσει βοήθεια.
Επαναλάμβανε ¨ Αν είμαι ικανός θα με προσλάβουν. Αυτό το παιδί ζει στην κοινωνία μας. ΄Τελείωσε δημόσιο σχολείο, δημόσιο πανεπιστήμιο, και στρατιωτικό σε παραμεθώρια περιοχή και μάλιστα σκληρό γιατί ήταν στις δυνάμεις καταδρομών. Κάπου υπάρχει η ατομική ευθύνη.
Δημοσίευση σχολίου